|
|
|
|
|
[Mania] Nieuwsbrief Klassiek 7 mei |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maki Namekawa speelt Philip Glass op 3 juni in Concerto Maki Namekawa is een internationaal bekende pianiste. Zij speelt het klassieke repertoire en hedendaagse componisten. Zij speelt regelmatig op vele internationale podia zoals Suntory Hall Tokyo, Carnegie Hall en Lincoln Center New York. In 2017 heeft Maki Namekawa samen met het Cello8ctet Amsterdam een CD opgenomen met twee suites van Philip Glass: The Hours en Dracula.
|
| |
|
|
|
Op zondag 3 juni speelt Maki Namekawa enkele stukken van Philip Glass op het podium van
Concerto. Aanvang 15:00 - Toegang is gratis
Dit instore-optreden wordt georganiseerd samen
met Philip Glass-Hommage. Op maandag 4 juni zal Maki Namekawa een volledig concert geven in
de Amstelkerk in Amsterdam.
|
| |
|
|
| CD 19,99 Maurice Ravel is de componist van bedwelmende klanken en kleuren, zeker als zijn muziek in handen komt van een dirigent als François-Xavier Roth en zijn orkest Les Siècles. Zij proberen binnen te dringen in het hoofd van Ravel door het gebruik van instrumenten die de inspiratiebron vormden voor diens betoverende orkestraties. Roth zelf karakteriseert die aanpak als „utopisch”, want muziek is een kunst van het hier en nu.Maar het diepe verlangen om Ravels klankwereld als het ware met een tijdmachine naar het heden te laten halen, blijkt een duik in een bezielde levensbron. Eerder sprankelden Les Siècles en Roth al op hun album met ‘Daphnis et Chloé’. En nu roepen ze andermaal feeërieke sferen op in onder meer ‘Ma mère L’Oye’, en ontroert de vitaliteit van ‘Le Tombeau de Couperin’, Ravels muzikale ode aan zijn kunstenaarsvrienden
die sneuvelden in de Eerste Wereldoorlog. (TEKST Joost Galema, NRC)
|
| |
|
|
| CD 14,99 In de rijke bladmuziekarchieven van Calefax bevinden zich vele muzikale pareltjes die we in de afgelopen drie decennia hebben leren kennen. Stuk voor stuk muzikale ontdekkingen, veelal van minder bekende componisten of windstreken, maar allemaal het concertpodium meer dan waard. In dit programma rijgt Calefax deze stukken aaneen als een ketting van zeldzame parels uit de muziekgeschiedenis.
|
| |
|
|
| CD 19,99 The circulation of artists and sovereigns between France and England in the seventeenth century resulted in the establishment of highly original genres in the latter country: the first recitatives, large-scale airs from masques and dramatic ‘scenes’ provided fertile ground for experimentation and prepared the way for the birth of semi-opera. Sébastien Daucé explores this English vocal art in a programme tailor-made for one of today’s most fascinating voices: Lucile Richardot, in the exquisite setting provided by Ensemble Correspondances, subtly blends music, love, night and melancholy.
|
| |
|
|
| CD 20,99 All four of Arvo Part’s symphonies are released on a single disc for the first time, newly recorded with the NFM Wroclaw Philharmonic under the direction of one of Part’s most trusted colleagues, Tonu Kaljuste. Each of the symphonies, as the great Estonian composer has noted, is a world unto itself. Heard in chronological order they also tell us much about Part’s musical and spiritual journey, and the very different ways in which he has exercised his craft. Forty-five years separate his Symphony No. 1 (“Polyphonic”) written in 1963 while he was still a student of Heino Eller, from his Symphony No. 4 (“Los Angeles”) written in 2008, by which time he was (and still is) the world’s most widely-performed contemporary composer, and one whose now famous “tintinnabuli-style” has become an immediately identifiable artistic
signature.
|
| |
|
|
Nog geen abonnee van deze nieuwsbrief met een overzicht van Klassieke releases? Inschrijven kan
hier
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|